søndag den 14. december 2014

Chaya Chai

Efter en dejlig, men travl weekend, sidder jeg nu i sofaen og slapper af med en dejlig kop the, inden det er tid at gå i seng. Jeg har drukket rigtig meget julethe de sidste par dage, men derudover har jeg også min the julekalender fra Chaya, der byder på nye spændende theer hver dag.

I dag valgte jeg at lave et stort glas sort Chai, da jeg havde lidt sødmælk til overs fra risengrøden. For det meste drikker jeg chai the med den mælk, jeg nu har, men sødmælk giver den altså lige det ekstra, der skal til for at gøre den rigtig lækker.

Chayas chai er en sort the med kanel, ingefær, nellike, kardemomme og sort peber. -Så selv om jeg ikke drikker en decideret julethe, er det alligevel så tæt på, som det overhovedet kan komme. Det er jo de klassiske krydderier i det meste julebag :-) Både i duften og smagen, er det især kanel, der går igennem.

Det giver en dejlig krydret the, der smager af klassisk chai. Den er ikke så sød, men ønsker man det, kan man jo tilsætte sukker. -Det kommer jeg aldrig selv i, men jeg har en karamelsirup, jeg godt kunne finde på at afprøve i en chai the en dag, selv om den egentlig er til kaffe.

Sødmælken giver en lækker cremet the. -Det kan altså virkelig anbefales at prøve :-) Især her i den kolde tid, hvor theen godt må være lidt "tung og mættende" i det.

Nu har jeg snart smagt en del af Chayas theer, og jeg må sige, de leverer en god kvalitet. Jeg synes ofte, at det er sådan med forhandlerne, at nogle af dem er gode til én slags the, men andre er god til en anden slags the. Nu har jeg både smagt rene theer, aroma theer og urte theer fra Chaya, og ind til videre klarer de sig rigtig godt på alle områder. Så jeg kan bestemt anbefale jer at kigge forbi deres hjemmeside www.chaya.dk, hvis I gerne vil have lidt ny inspiration til the-hylderne.

(Ovenstående er ikke sponseret eller aftalt med Chaya, men min 100% ærlige mening!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar