mandag den 15. september 2014

White Whisper

UPDATE: Theen er nu i webshoppen. Find den her.

Det er snart noget tid siden, at jeg første gang smagte denne dejlige the fra TeaTime & Aura. Da jeg så ville blogge om den, havde TeaTime fået ny hjemmeside, og jeg kunne ikke finde theen på den nye side. Jeg valgte derfor at vente med at blogge om den, fordi jeg tænkte, at den nok ville dukke op igen, da de sikkert bare ikke var færdige med at opdatere hjemmesiden.

Men det er snart længe siden, og jeg kan stadig ikke finde White Whisper på TeaTimes webshop. Nu har jeg dog valgt at blogge om den alligevel, da jeg ved TeaTime blander sine egne theer, så hvis nogle af jer skulle finde den interessant, er jeg sikker på, de gerne blander den for jer, hvis I kontakter dem. -Om ikke andet kan man lade sig inspirere af ingredienslisten :-)

Theen er en blanding af hvid og grøn the tilsat citrongræs, mandler, orangestykker, kanel, rosenblade og naturlig aroma. Theen sælges ikke som en julethe, men ingredienslisten kan alligevel godt få en i julesteming med mandler, orangestykker og kanel. Theen minder mig da også lidt om Frederiksdals grønne julethe. At jeg nu 2 indlæg i træk blogger om theer, der ikke er juletheer, men så alligevel godt kunne være det, er altså et rent tilfælde, og jeg lover, at jeg nok fremover skal holde de jule-inspirerede theer til november/december :-)

Theen dufter fuldstændig fantastisk både før og efter brygning. Jeg har duftet og duftet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad det er for en duft, men den er virkelig lækker. Man kan dufte dæmpet appelsin og kanel, men derudover kan man også dufte, at der er noget andet i theen. Måske det er rose, jeg kan dufte?

Smagen af theen er mindst lige så lækker, samtidig kommer orangesmagen frem. Det er virkelig en lækker the det her! Hvilket er lidt sjovt, for generelt er citrustheer ikke dem, der står i højeste kurs hos mig. Men denne blanding gør appelsinen tilpas afdæmpet og så komplementere de andre aromaer bare appelsinen super godt. Jeg er fan :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar