lørdag den 11. januar 2014

Himalayan Silver Tips

Som jeg skrev i går, har jeg gemt min favorit the til Tealure Ugens sidste dag: Himalayan Silver Tips.

Allerede da jeg så denne the første gang, vidste jeg, at den ville blive blandt favoritterne, for jeg elsker silver tips, men har aldrig ejet en større mængde, fordi jeg kun har fået smagsprøver af den tidligere. Så jeg blev meget glad for det fine bambusrør med hele 40g af den skønne hvide the.

Silver tips er de helt nye og fine skud fra the-planten, der høstes allerede inden de har åbnet sig. Det er derfor theen ligner små sølv spidser, og også deraf the-typen har fået sit navn. Dette gør også theen sjælden og dermed i den dyre ende.

Himalayan Silver Tips er en skøn udgave af denne fine the. Den er utrolig mild, men smager alligevel dejlig sødt. Den sødme, der rammer tungen få sekunder efter, man har sunket theen er virkelig lækker.

For rigtig at kunne nyde denne the, skal man have tilvænnet smagsløgene til de fine og milde theer. Ellers er jeg ikke sikker på, man vil synes den smager af noget som helst. Hvis man er i tvivl, om theen er noget, kan man jo altid starte med en prøvepakke til 19 kr. :-)

Tealure skriver følgende og fremstillingen af theen:
Denne nepalesiske, hvide te er lavet af de unge, uåbnede knopper, som er individuelt håndplukket tidligt om morgenen, og ofte under tunge forbipasserende skyer, hvilket gør dem vanskelige og tidskrævende at høste. Denne te bliver kun plukket over kort tid hvert år, derfor produceres der kun en lille mængde, hvilket gør det til en af de mest sjældne sorter af te fra Nepal. Teen bør nydes uden mad, da bouqueten er utrolig sart og uden garvesyre.

Som sagt ankom theen i et fint bambusrør. Jeg er ret begejstret for denne emballage, for ud over at overholde mine kriterier til en god the-emballage (luft- og lystæt), så er den også super smuk. Desuden har jeg en stor rund knivblok i bambus, som kommer til at se rigtig fin ud ved siden af, når jeg engang får pakket mit køkken ud af flyttekasser igen ;-)
 
I morgen starter en Give Away, hvor man kan vinde en prøvepakke fra Tealure med smagsprøver på de 6 theer fra Tealure, som jeg har beskrevet i denne uge. Derudover får man også en større pakke Himalayan Bouquet med :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar