søndag den 22. december 2013

Rene theer fra Nepal

Nu skal det handle om endnu flere rene lækre theer. Denne gang fra Tealure, der sælger rene theer direkte fra små theplantager i Himalaya. Idéen bag er at sælge unikke theer, der er begrænset tilgængelige. Derfor har Tealure også kun et meget lille sortiment for at sikre, at det kun er theer af højeste kvalitet, der sælges.

Tealure går meget op i bæredygtighed og økologi. Dette er fra deres hjemmeside:
Vores filosofi er at tage hensyn til problemerne i udviklingslandene og samtidig støtte små landmænd, der det meste af tiden ikke er i stand til at være certificeret af ovennævnte certificeringer på grund af de høje årlige certificerings omkostninger og enorme mængder dokumentation.
Disse små landbrugere dyrker deres te naturligt, ved hjælp af organiske materialer og bæredygtige metoder. Vi kan garantere, at deres tesorter er 100% økologiske, selvom de endnu ikke er godkendt af de respektive certificeringsorganer. Derfor vi kan vi ikke mærke det som økologisk.

Theerne sælges i emballage lavet af naturmaterialer, enten papirkasser eller bambusrør. Papirkasserne er lavet af eksklusivt håndlavet papir i Nepal, mens bambusrørerne er udskåret fra et enkelt stykke bambus, hvilket giver en lufttæt emballage.

I kan læse meget mere om Tealure og tankerne bag virksomheden ved at trykke her.

Tealures sortiment består af 6 forskellige theer, og jeg har været så heldig at få lov at smage på dem. Denne fine pakke er nemlig ankommet :-)

Hvis man er interesseret i at smage på de fine theer, kan man f.eks. købe en prøvepakke for 79 kr. Den indeholder 6-7 gram er hver af de 6 theer. Prøvepakkerne findes kun i begrænset oplag, så skynd jer! Ud over theerne sælger Tealure også en meget sjælden kaffe, samt nogle fine thekander.

Jeg har endnu ikke fået smagt på theerne, men jeg glæder mig rigtig meget :-) Jeg synes generelt konceptet lyder spændende, og så er jeg vild med bambusrørerne. Senere skal I nok få et bedre billede af det fine bambusrør med Himalayan Silver Tips jeg har fået.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar