søndag den 10. november 2013

Glædelig Jul Te

I går var jeg til årets første julefrokost, og jeg havde selvfølgelig sørget for at tage en julethe med. Valget var faldet på Glædelig Jul Te fra Vildmedte.dk, der var blandt de fine smagsprøver, jeg fik tilsendt tidligere på ugen.

Theen er en rooibos the med æble- og kanelstykker, koriander, stjerneanis, orangeskiver, kardemomme, rosa peber, nelliker og aroma med orange fløde smag.
Rooibos-basen giver theen en flot rød farve og både før og efter brygning dufter theen helt fantastiske skønt af jul :-) Smagen er mild og lækker, ikke så kraftig som duften. Rooibos-smagen går fint igennem, da aromaen ikke er for kraftig. Den giver i stedet theen et dejligt mildt julestrejf.

Jeg kan godt lide at have flere forskellige juletheer i mit køkken i december, og gerne nogle der er lidt forskellige. Denne the er et rigtig godt bud på en julethe til mig. Både fordi den er på rooibos, men også pga. den milde julesmag. Klassiske sorte juletheer er ofte noget kraftigere krydret, og jeg synes derfor, det er dejligt, at denne the er mere mild i det. Desuden er duften fuldstændig fantastisk. Rooibosen går rigtig godt "i spænd" med julekrydderierne.
Som sagt havde jeg taget theen med til julefrokost, så vi lavede en hel kande og var flere, der smagte på den. Alle (4 personer, 5 inkl. mig) var enige om ovenstående beskrivelse: At duften er helt fantastisk og smagen er dejlig mild og lækker. En var ikke så vild med theens smag (men vild med duften), men hun kan generelt ikke lide the overhovedet, så vi prøver at lære hende det :-)

Theen er sponseret af:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar