mandag den 15. april 2013

Til the hos Tanten

I fredags spiste jeg brunch i Tante T's hyggelige thesalon med et par gode veninder. Ud over at der er masser af lækker the at vælge imellem, så serverer de også en virkelig lækker brunch, hvor især det hjemmebagte brød er helt fantastisk.

Brunchen består af lidt ymer med rugbrødsdrys, frugt, ost, oksepølse, lemon curd, marmelade, smør, rugbrød, bolle samt croissant. Jeg valgte en valnøddebolle og en pain au chocolat (lidt a la croissant med chokolade). Maden var virkelig lækker, især valnøddebollen. Den levede helt op til mine tårnhøje forventninger til det gode hjemmelavede brød :-)

Vi startede med en kande Frk. Cairos Favorit Blanding. Vi havde egentlig besluttet os for, at vi ikke ville have en rooibos the, men denne duftede skønt og lød spændende. Det er nemlig en blanding af både sort, grøn og rooibos the, helt præcist sort earl grey, rooibos chai og grøn kvæde. Desværre var det primært rooibosen, der gik igennem. Både i farve og smag mindede theen om en lidt tynd rooibos the med en andelse krydderier og en snert af kvæde. I takt med at vi nåede ned til bunden af thekanden, blev krydderismagen lidt kraftigere.

Det var en dejlig the, men vi havde forventet noget andet ud fra duften, inden den blev brygget, samt beskrivelsen af den, så derfor blev den ikke den store success.

Det gjorde til gengæld den næste kande the: en sort Choko Mandel. Den smagte vel nok skønt af chokolade og mandler. Den mindede lidt om Dark Chokolate fra Perch, men man kunne godt smage, at der også var mandel i. Denne the kan jeg ikke finde på tantens hjemmeside, men den kan i hvert fald købes i salonen.

Efter en ordentlig gang brunch og 2 kander the var vi godt mætte, og det var lige før jeg ikke kunne overkommet at cykle hjem igen ;-) Pyh, det føltes som om jeg skulle revne.

Jeg var meget fristet til at købe theer med hjem, som jeg plejer, men det lykkedes mig at lade være ;-) Jeg forsøger jo at skære lidt ned i antallet af theer i køkkenet, da jeg køber dem hurtigere end jeg kan drikke dem. I stedet fik jeg lov at få en lille smagsprøve med hjem på en Hvid Granatæble the, der lyder virkelig lækker. Den ser jeg frem til at få smagt på :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar