onsdag den 5. december 2012

En meget træt Teaholic

Hold nu op, hvor har jeg ondt af mig selv i dag :-) Det har været en temmelig hård uge i eksamens tegn, som endelig blev overstået i dag. Efter eksamen måtte jeg tilbringe en del timer udendørs i snevejr pga. hestepasning, så da jeg endelig kom hjem i varmen igen og fik et varmt bad samt aftensmad, kunne hverken krop eller hjerne mere. Pyh, det tog 2 timer før jeg fik liv i mig selv igen og kom i gang med alle de andre ting, jeg skulle nå. Efter en uge med eksamenslæsning er der nemlig altid en masse "forfaldent" arbejde, der skal gøres.

Nu kan jeg så endelig læne mig tilbage og nyde dagens kop the. Det er en rigtig lækker en af slagsen, der ikke smager som noget andet, jeg tidligere har smagt. Det er nemlig en melon-the :-) Den hedder godt nok Blomme-Nonne Te, men den smager af jordbær og melon.

Denne the er brygget på en blandet base af sort og grøn the. Den er tilsat ananas, hindbær og jordbærstykker, samt jordbær- og melonaroma. Når man dufter til theen, dufter den af jordbærthe med et tvist, mens smagen er en god blanding af jordbær og melon. Når man har sunket theen, kommer melon-smagen pludselig endnu mere frem, så overordnet set synes jeg, theen smager mest af melon. Jeg har aldrig før smagt the med melon, og jeg er ret vild med det :-) Lige hvad jeg trængte til oven på sådan en hård uge.

Det er nu anden gang, jeg smager en the på blandet sort/grøn base, og jeg synes faktisk, det fungerer ret godt :-) Den grønne the tilfører lidt mere mildhed til den sorte the.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar