søndag den 4. november 2012

Rooibos Vanilla i biografen

Som jeg fortalte i mit indlæg omhandlende the-smagning hos Perchs, var jeg overbevist om, at jeg allerede havde fortalt jer om denne the. Derfor tog jeg ingen noter, da jeg smagte den til the-smagningen.

Forvirringen er opstået, fordi jeg på et tidspunkt drak theen under en forelæsning i biografen. Her tog jeg et billede med mobilen for at uploade det til facebook med henblik på senere på dagen at lave et blog-indlæg om theen. Desværre ville min mobil ikke samarbejde den dag, så det lykkedes mig aldrig at få uploaded billedet, og nok derfor kom jeg helt fra at lave indlægget også.

Men nu er billedet kommet på Facebook omend med knap en måneds forsinkelse. -Bedre sent end aldrig, som man siger ;-)


Jeg har snart drukket denne the mange gange, så jeg ved egentlig godt, hvordan den smager. Men jeg synes alligevel, at man beskriver den bedst, hvis man sidder med theen og smager sig frem, mens man skriver sine tanker ned. Derfor var det dejligt, at jeg netop havde et the-brev med Rooibos Vanilla i huset, da jeg jo lige har fået en hel pose med forskellige the forærende af Perchs i deres goodie bag fra the-arrangementet.

Så nu er theen brygget, og jeg er klar til at fortælle, hvad jeg synes :-)


Ingen tvivl om, at jeg er rigtig glad for denne the. Jeg har altid syntes godt om Rooibos, men jeg drikker det ikke så meget mere, da jeg måske nok fik drukket lidt for meget på et tidspunkt. Derudover stod jeg også pludselig med en masse Rooibos the, der smagte syntetisk, hvilket jeg fortalte om her på bloggen tilbage i maj. Efter al den syntetiske Rooibos, trængte jeg bare til noget andet. Men nu kan jeg mærke, at min lyst til rød the (som jeg også kalder Rooibos, selv om det slet ikke er the) begynder at komme igen.

Det gode ved Rooibos the er den sødlige smag og smukke røde farve. Jeg synes, denne the passer rigtig godt som sen eftermiddag-/aftenthe, fordi den skaber ro og virker afslappende. Vaniljen giver theen lidt ekstra sødme og får den til at dufte helt fantastisk. Jeg foretrækker, at drikke Rooibos Vanilla med mælk, fordi jeg synes, det gør theen lidt mere mild (ikke at den er kraftig uden mælk), og så passer mælkesmagen bare godt til Rooibos-smagen.

Selv om jeg kun har vist jer Rooibos Vanilla som brev-the, så sælger Perchs den også i løs form.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar